علیه پلاگین‌های گله‌ای

هیچ‌وقت پشت سر هم پلاگین نصب نکنید. هر پلاگین مشکل خاصی را حل می‌کند یا کار دشواری را ساده‌تر می‌کند. بهتر است اول مشکل خودتان را بدانید و پلاگین مربوط به آن را نصب کنید تا اینکه کلی پلاگین نصب کنید و بعد بخواهید به زور از آن‌ها استفاده کنید.

کار راه‌بندازها

این‌ها پلاگین‌هایی هستند که استفاده می‌کنم.

اسمتوضیحات
Editing Toolbarبهترین پلاگین برای تازه‌واردها. این پلاگین مثل نرم‌افزار Word یک نوار از ابزارهای متنی را به محیط ابسیدین اضافه می‌کند و قابلیت‌هایی مثل بُلد یا ایتالیک کردن متن، تغییر رنگ، اضافه کردن هدینگ و… را دارد. علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید هر دستور دیگری را هم به آن اضافه کنید. اگر هدف شما فقط رنگی کردن متن است، از پلاگین Painter استفاده کنید.
Tag Wranglerاگر اهل برچسب هستید، این پلاگین ضروری است. کارهایی مثل Rename کردن یکجای برچسب‌ها را انجام می‌دهد.
Callout Managerاین پلاگین برای شما کال‌اوت‌های اختصاصی با رنگ و آیکون دلخواه می‌سازد.
Callout Suggestionsمکمل پلاگین بالاست. حین نوشتن، به شما لیستی از کال‌اوت‌های موجود را نشان می‌دهد.
Footnote Shortcutیک Shortcut اختصاصی برای اضافه کردن پانوشت به مطلب می‌سازد. عجیب است که هنوز این پلاگین به وارد اصل نرم‌افزار نشده است.
Tidy Footnotesترتیب پانوشت‌ها را مرتب می‌کند. اگر مطالب شما پانوشت دارد، داشتن این پلاگین و پلاگین بالایی واجب است.
Advanced Canvasاشکال مختلف و خطوط گوناگون را به Canvas اضافه می‌کند. منتها ممکن است با Canvasهای قدیمی به مشکل بخورد.
Persian Calendarاگر اهل نوشتن یادداشت‌های روزانه هستید، این پلاگین یک تقویم فارسی برای نوشتن و مدیریت یادداشت‌های روزانه به نرم‌افزار شما اضافه می‌کند.
Custom Framesاین پلاگین قابلیت باز کردن تب‌های مرورگر را در نرم‌افزار مهیا می‌کند. از طریق آن می‌توانید بخشی از نرم‌افزار را با تقویم گوگل، Todoist یا هر سایت کاربردی دیگری پر کنید.
Templaterاگر یادداشت‌هایی برمی‌دارید که از یک قالب یکسان پیروی می‌کنند، این پلاگین را نصب کنید تا به جای دوباره‌کاری، یک قالب بسازید و هر بار فقط با فراخوانی آن استخوان‌بندی متن شکل بگیرد.
Strange New Worldsاین پلاگین نشان می‌دهد که لینک‌های استفاده شده در یادداشت فعلی، به طور کلی چند بار در کل یادداشت‌ها و دقیقاً در کدام یادداشت‌ها استفاده شده‌اند.
Style Settingsاگر اهل نصب تم و زیباسازی نرم‌افزار هستید، با این پلاگین قادر به تغییر همهٔ تنظیمات ممکن تم‌ها خواهید بود.
Iconicاین پلاگین به شما امکان تعویض همهٔ آیکون‌های همه‌جا را می‌دهد.
Remotely Saveبرای سینک کردنِ آنلاین بین چند دستگاه، استفاده از این پلاگین بهترین راه است. آموزش سینک کردن با این پلاگین را اینجا ببینید.
Table of Contentsمثل ورد به متن شما فهرست اضافه می‌کند.
Zotero Integrationزوتِرو مثل اِندنوت نرم‌افزاری برای مدیریت اسناد است. اگر می‌خواهید مقاله و پایان‌نامه بنویسید زوتِرو به شما در مدیریت مقاله‌ها، هایلات کردن متن و رفرنس دادن کمک می‌کند. این پلاگین ارتباط بین ابسیدین و زوتِرو را برقرار می‌کند. برای آموزش یادگیری کار با پلاگین اینجا را ببینید.

پلاگین‌های معروفی که استفاده نمی‌کنم

این‌ها پلاگین‌هایی هستند که خیلی‌ها استفاده می‌کنند؛ ولی در بلندمدت احساس نیاز به آن‌ها نکرده‌ام.

اسمتوضیحات
Dataview
Charts
Quickadd
Tracker
Kanban
Tasks
Excalidraw

دسته‌بندی کامل‌تری از پلاگین‌ها را اینجا ببینید.